【英語訳】社説 朝日新聞 2015.8.9
JR's overhead wire broken
So on more folds on measures for securiry
on the Editorial of The Rising Sun (Asahi Shimbun, Osaka, Japan)
on 9th August 2015

Measures for security on the functions of traffics (: the providers on traffics services) are on the both aspects of the "hardwares" such of the instruments of the equipments and the "softwares" in which sees the education to the crews the first, therefor never go on as letting any dead angles occur.
The accident out of an overhead wire broken between Yokohama and Sakuragi-cho on the Keihin-Tokohu-Negishi Line which JR Eastern Japanese operates, some influences come out upon about 350 thousand ones such by 150 heads of the trains suspended its operations can raise this common principle anew.
There are on the overhead wires sections of joints called the air sections, thereat any stopping of the trains is forbidden, because a danger to hurt the overhead wires exists, as restarted a train excesive amount of an electric current come on and sparks broken out.
However, the driver stopped at the position over an air section the train, thereafter he let it advanced. It has seen that as that by the sparks the overhead wire melted down, the wire broken.
On the Keihin-Tohoku Line the automatic trains' controller, or ATC's set, controlled so as it not to stop inside the air sections. However, for a distance from the train ahead gotten closer, the driver stopped by a manual the train. It is told that he had not known the position of the air section.
In '07, at the Tohoku Line in Saitama City had an accident similar to. JR East, for a measure against, introduced a system to make indications to make the drivers to see the spots on the air sections and alert it by voices, still, sections had the ATC or cars to run there were the exceptional from its object.
ATC is the key for the safe operations, however, the reliable in the end is judgment on "men". On this time, the driver in seeing the safety prior stopped the train, still, not too enough was his recognition on the air sections.
JR East hammered a direction to equip at even the sections already introduced ATC, such of the Keihin-Tohoku Line or the Yamanote Line, the voices alerting system, to be thorough even on the education to the crews. There should never be the excessives on measures for safety. We want them to make efforts on prevention from accidents or troubles, making it surrounded in a dual, in a triple.
The accident on this time let many challenges be loomed, on any deal for a moment where the main arteries over the capital area stopped.
Any line to stop, lets some influence spread so on any parallel lines or any lines in direct service. As it coming on with the rush hour of commuters and students or upon openings of any displays, a yard of station or around there to be crowded much. How to induce safely the passengers were being hanged on in a train or at station or them getting off the train?
In April this year at the Yamanote Line had an accident of a fell down of a pole supporting the overhead wire, then got problem was that they'd not dealt with right off while them aware of the supporting pole inclined.
Having to be thorough about the basics, going to clear the challenges up one by one, it's the responsibility for railways companies.

JR架線断線 安全対策は幾重にも
2015年8月9日

 交通機関の安全対策は設備機器などの「ハード」と乗務員への教育をはじめとする「ソフト」の両面にわたるが、死角を生じさせてはならない。
 JR東日本が運行する京浜東北・根岸線の横浜―桜木町間で架線が切れ、150本の列車が運転を休止するなど約35万人に影響が出た事故はこの当たり前の原則を改めて思い起こさせる。
 架線にはエアセクションと呼ばれる継ぎ目区間があり、そこでは停車は禁じられる。再び発車した際に過大な電流が流れて火花が飛び、架線を傷める恐れがあるからだ。
 しかし、運転士はエアセクションにかかる位置で列車を止め、その後発進させた。その際の火花で架線が溶解し、断線したとみられている。
 京浜東北線には自動列車制御装置(ATC)があり、エアセクション内で止まらないよう制御されている。しかし、先行列車との距離が縮まったため、運転士は手動で列車を止めた。エアセクションの位置は知らなかったという。
 '07年には、さいたま市内の東北線で同様の事故があった。JR東は対策としてエアセクションの場所を運転士に知らせる表示を充実させて音声で警告するシステムも導入したが、ATCがある区間やそこを走る車両は対象外だった。
 ATCは安全運行への鍵だが、最後の頼みは「人」の判断だ。今回は、運転士が安全を優先させて列車を止めたが、エアセクションに関する認識が不十分だった。
 JR東は京浜東北線や山手線など、ATCを導入済みの区間でも音声警告システムを備え、乗務員への教育も徹底する方針を打ち出した。安全対策にやりすぎはない。二重、三重に張り巡らせ、事故やトラブルの防止に努めてほしい。
 今回の事故は首都圏の大動脈が止まった時の対応に、多くの課題を浮かび上がらせた。
 ある路線が止まると、並行する路線や直通運転をしている路線にも影響が広がる。通勤と通学やイベントの開催に伴うラッシュと重なれば、駅構内やその周辺が大混雑する。列車内や駅で足止めされたり、列車を降りてしまったりした乗客をどう安全に誘導するか。
 今年4月には山手線で架線を支える柱の倒壊事故があり、支柱が傾いていることに気づきながらすぐに対応しなかったことが問題になった。
 基本を徹底しつつ、課題を一つひとつつぶしていく。それが鉄道会社の責任である。

←クリック投票
ブログランキング・にほんブログ村へ←クリック投票 何れか一つのランキングだけでも結構です。
■CYBER ECOLOGY 2015 ウェブサイト版は⇒http://www.geocities.jp/keitan020211/
■ブログ Keitan 地球を行く は⇒http://blogs.yahoo.co.jp/keitan020211
●政治家のブログへのリンク ⇒http://www.geocities.jp/keitan020211/linkpage_politicians.htm

a0313715_15074081.png●weathernews 地震情報


a0313715_17314580.jpg●関東地方の緊急地震速報は ダイヤル1134 文化放送


――地震が発生したら先ずは火の点いている所を確認して直ぐに消せる火を消し、物の落下を避ける。


a0313715_15241316.png

ANN 報道ステーション 9.54~/月~金
ANN 報道ステーションSUNDAY 16.30~18.00/日
[PR]
by keitan020211 | 2015-08-10 15:14 | 文明論 | Comments(0)
<< 【考察英語】戦争と平和に纏わる... 【英語訳】声 朝日新聞 201... >>



政治、社会、文明論、生活などについて語るブログ ●自民党水月会(石破派)、志公会(麻生派)と民主党民社協会(高木派)を支持します。 ●"Logry Freesia"とは『ブログのある所 自由な国』の意味です。
by keitan020211
カテゴリ
全体
お知らせ
コラム 葉がつく
政治、社会
文明論
生活
芸術(音楽、文学など)
ランキング投票(世論調査)
他のブログへのトラックバック
未分類
以前の記事
2017年 08月
2017年 07月
2017年 06月
2017年 05月
2017年 04月
2017年 03月
2017年 02月
2017年 01月
2016年 12月
2016年 11月
more...
The Time on Anywhere
フォロー中のブログ
プラハなchihua**hua
日本がアブナイ!
A Lake Mirror
ひつじのお散歩
楽なログ
+deja+
* Colorful W...
Lovely-Jubbl...
HANA*HANA
*Photo Garden*
Berry's Bird
Sora*Koto
Night Flight...
BARON MAMA*S
Yuruyuru Pho...
Roaming people
ひつじのお散歩2
外部リンク
ファン
ブログジャンル
検索
最新の記事
打消し表示が廃止へ 消費者庁..
at 2017-08-18 18:20
【広島・長崎 原爆の日】核の..
at 2017-08-08 19:46
【安倍改造内閣 変な言葉 合..
at 2017-08-04 22:42
【安倍改造内閣】100万円の..
at 2017-08-04 19:19
乳首と監視社会
at 2017-08-01 19:23
【ちょっと知りたいキリスト..
at 2017-07-30 21:14
【ちょっと知りたいキリスト教..
at 2017-07-30 18:36
青山学院女子短期大学が閉学へ..
at 2017-07-25 18:37
花王ハミングファインの「オト..
at 2017-07-22 23:59
或るプリミティブな大衆迎合―..
at 2017-07-22 17:03
【Freesia料理】朝鮮風..
at 2017-07-15 19:04
【Freesia料理】黒オリ..
at 2017-07-15 17:50
【総括 安倍政権×東京都知事..
at 2017-07-04 16:50
戦後昭和~平成の鉄道の名車 ..
at 2017-07-02 17:52
【総括 安倍政権】安倍政治と..
at 2017-07-01 21:35
【英語訳】スピッツ ロビンソン
at 2017-07-01 17:35
安倍総理「印象操作」は本当か?
at 2017-06-27 16:30
【追悼】小林麻央 アナウンサ..
at 2017-06-25 17:56
【考察英語】BBCの小林麻央..
at 2017-06-24 17:15
【コラム 葉がつく】小林麻央..
at 2017-06-24 14:43
最新のコメント
コメントをいただきありが..
by keitan020211 at 15:49
山本七平の「空気の研究」..
by コッホ at 10:15
花王のHP見ても、ミュー..
by ミューズ at 12:03
コメントをいただきありが..
by keitan020211 at 13:04
宮崎哲弥が明確に左とかあ..
by あえ at 17:15
コメントをいただきありが..
by keitan020211 at 15:37
ミューズって花王なんです..
by とくとく at 18:56
コメントをいただきありが..
by keitan020211 at 15:21
おー、ちょっとビックリ!..
by コッホ at 10:09
コメントをいただきありが..
by keitan020211 at 12:20
なるほど! なるほど!..
by コッホ at 11:34
コメントをいただきありが..
by keitan020211 at 16:38
わたしは英語が出来ません..
by コッホ at 10:21
コメントをいただき有難う..
by keitan020211 at 11:49
コメントをいただき有難う..
by keitan020211 at 19:23
あはははは。その小賢しさ..
by ぱよぱよち~ん at 21:27
コメントをいただき有難う..
by keitan020211 at 12:12
安倍自民は保守の欠片..
by blue at 23:50
大企業に入れない奴隷階級..
by 在日ですか。 at 11:57
コメントをいただきありが..
by keitan020211 at 18:55
最新のトラックバック
ニューヨーク在住で超富豪..
from 国民の生活が第一は人づくりにあり
北方ヨーロッパ絵画の最高..
from dezire_photo &..
北方ヨーロッパ絵画の最高..
from dezire_photo &..
EU諸国中英国への投資残..
from 国民の生活が第一は人づくりにあり
「北のヴェネツィア」と呼..
from dezire_photo &..
庶民の通信手段の力に気づ..
from 国民の生活が第一は人づくりにあり
無理やり解決をつけた従軍..
from 国民の生活が第一は人づくりにあり
巧妙なNHKの大本営擁護..
from 国民の生活が第一は人づくりにあり
山本太郎議員の単刀直入質..
from 国民の生活が第一は人づくりにあり
今回の統一地方選は投票し..
from 国民の生活が第一は人づくりにあり
記事ランキング